1 artikla – Määritelmät.
Armonaika: aika, jonka kuluessa kuluttaja voi käyttää peruuttamisoikeuttaan;
Kuluttaja: luonnollinen henkilö, joka ei harjoita ammattia tai liiketoimintaa ja tekee etäsopimuksen yrittäjän kanssa;
Päivä: kalenteripäivä;
Kestotapahtuma: etäsopimus, joka liittyy sarjaan tuotteita ja/tai palveluita, joiden toimitus- ja/tai ostovelvoite jakautuu ajalle;
Pysyvä väline: mikä tahansa keino, jonka avulla kuluttaja tai yrittäjä voi tallentaa hänelle henkilökohtaisesti osoitettuja tietoja tavalla, joka mahdollistaa tallennetun tiedon myöhemmin kuulemisen ja muuttamattoman jäljentämisen.
Peruuttamisoikeus: kuluttajan mahdollisuus luopua etäsopimuksesta harkinta-ajan kuluessa;
Yrittäjä: luonnollinen henkilö tai oikeushenkilö, joka tarjoaa tuotteita ja/tai palveluita kuluttajille etänä;
Etäsopimus: sopimus, jossa yrittäjän järjestämän tuotteiden ja/tai palvelujen etämyyntijärjestelmän puitteissa sopimuksen tekemiseen asti käytetään yksinomaan yhtä tai useampaa etäviestintätekniikkaa;
Etäviestintätekniikka: keino, jolla voidaan tehdä sopimus ilman, että kuluttaja ja yrittäjä ovat kokoontuneet samaan huoneeseen samaan aikaan.
Yleiset ehdot: nämä yrittäjän yleiset sopimusehdot.
Artikla 2 – Yrittäjän henkilöllisyys
Selvästi B.V.
Saksalaan 20, 1966XB, Heemskerk.
Sähköposti: Contact@Clearly.eu
KVK: 84460350
Puhelin: +31 6 15672234
BTW: NL863219433B01
3 artikla - Soveltaminen.
Nämä yleiset ehdot koskevat jokaista yrittäjän tarjousta sekä jokaista yrittäjän ja kuluttajan välistä etäsopimusta ja tilausta.
Ennen etäsopimuksen tekemistä näiden yleisten sopimusehtojen tekstit saatetaan kuluttajan saataville. Mikäli tämä ei ole kohtuudella mahdollista, ilmoitetaan ennen etäsopimuksen solmimista, että yleiset ehdot ovat nähtävillä yrittäjän tiloissa ja ne lähetetään pyydettäessä maksutta kuluttajalle mahdollisimman pian.
Jos etäsopimus tehdään sähköisesti, edellisen kohdan estämättä ja ennen etäsopimuksen tekemistä, näiden yleisten ehtojen teksti asetetaan kuluttajan saataville sähköisesti siten, että kuluttaja voi helposti tallentaa sen kestävä tietoväline. Ellei tämä ole kohtuudella mahdollista, ennen etäsopimuksen tekemistä ilmoitetaan, missä yleisiin ehtoihin voi tutustua sähköisesti ja että ne lähetetään kuluttajan pyynnöstä sähköisesti tai muuten maksutta.
Jos näiden yleisten ehtojen lisäksi sovelletaan tiettyjä tuote- tai palveluehtoja, sovelletaan toista ja kolmatta kohtaa soveltuvin osin ja jos yleiset ehdot ovat ristiriidassa, kuluttaja voi aina vedota hänelle edullisimpaan sovellettavaan säännökseen. .
Jos yksi tai useampi näiden yleisten ehtojen ehto milloin tahansa kokonaan tai osittain mitätöityy tai tuhoutuu, niin sopimus ja nämä ehdot muilta osin pysyvät voimassa ja kyseinen säännös korvataan yhteisellä sopimuksella välittömästi määräyksellä, jonka mukaan sopimuksen soveltamisalaan kuuluvat. mahdollisimman alkuperäistä.
Tilanteet, joita ei ole mainittu näissä yleisissä ehdoissa, tulee arvioida näiden yleisten ehtojen "hengessä".
Epävarmuudet yhden tai useamman ehdojemme kohdan tulkinnasta tai sisällöstä on tulkittava näiden yleisten ehtojen "hengessä".
Artikla 4 – Tarjous
Jos tarjouksen voimassaoloaika on rajoitettu tai se on ehdollinen, tämä on mainittava tarjouksessa.
Tarjous on velvoton. Yrittäjällä on oikeus muuttaa ja mukauttaa tarjousta.
Tarjous sisältää täydellisen ja tarkan kuvauksen tarjotuista tuotteista ja/tai palveluista. Kuvaus on riittävän yksityiskohtainen, jotta kuluttaja voi arvioida tarjouksen asianmukaisesti. Jos yrittäjä käyttää kuvia, ne ovat todellinen heijastus tarjotuista tuotteista ja/tai palveluista. Ilmeiset virheet tai ilmeiset virheet tarjouksessa eivät sido yrittäjää.
Kaikki tarjouksen kuvat, tekniset tiedot ja tiedot ovat suuntaa-antavia, eivätkä ne voi johtaa hyvitykseen tai sopimuksen purkamiseen.
Tuotteiden kuvat ovat todellinen esitys tarjotuista tuotteista. Operaattori ei voi taata, että näytetyt värit vastaavat tarkasti tuotteiden todellisia värejä.
Jokainen tarjous sisältää sellaiset tiedot, että kuluttajalle on selvää, mitkä oikeudet ja velvollisuudet liittyvät tarjouksen hyväksymiseen. Tämä koskee erityisesti:
hinta veroineen;
mahdolliset lähetyskustannukset;
tapa, jolla sopimus tehdään ja mitä toimenpiteitä tämä edellyttää;
sovelletaanko peruuttamisoikeutta vai ei;
maksutapa, toimitus ja sopimuksen täytäntöönpano;
tarjouksen hyväksymisaika tai aika, jonka kuluessa yrittäjä takaa hinnan;
etäviestintänopeuden taso, jos etäviestintätekniikan käytöstä aiheutuvat kustannukset lasketaan muulla perusteella kuin käytetyn viestintävälineen tavanomaisen perushinnan perusteella;
arkistoidaanko sopimus sen tekemisen jälkeen, ja jos on, millä tavalla kuluttaja voi tutustua siihen;
tapa, jolla kuluttaja voi ennen sopimuksen tekemistä tarkistaa sopimuksen yhteydessä antamansa tiedot ja halutessaan palauttaa ne;
muut kielet kuin hollanti, joilla sopimus voidaan tehdä;
käytännesäännöt, joita elinkeinonharjoittaja koskee, ja tapa, jolla kuluttaja voi tutustua näihin käytännesääntöihin sähköisesti; ja
etäsopimuksen vähimmäiskesto, jos kyseessä on voimassa oleva liiketoimi.
Valinnainen: saatavilla olevat koot, värit, materiaalityypit.
5 artikla - Sopimus
Sopimus syntyy, jollei 4 kohdan määräyksistä muuta johdu, kun kuluttaja hyväksyy tarjouksen ja siinä asetetut ehdot täyttyvät.
Jos kuluttaja on hyväksynyt tarjouksen sähköisesti, elinkeinonharjoittaja vahvistaa välittömästi vastaanottaneensa tarjouksen hyväksymisen sähköisesti. Niin kauan kuin yrittäjä ei ole vahvistanut tämän hyväksynnän vastaanottamista, kuluttaja voi purkaa sopimuksen.
Jos sopimus tehdään sähköisesti, yrittäjä ryhtyy tarvittaviin teknisiin ja organisatorisiin toimenpiteisiin sähköisen tiedonsiirron turvaamiseksi ja turvallisen verkkoympäristön varmistamiseksi. Jos kuluttaja voi maksaa sähköisesti, yrittäjä noudattaa asianmukaisia turvatoimia.
Yrittäjä voi - lain puitteissa - saada selville, pystyykö kuluttaja täyttämään maksuvelvoitteensa sekä kaikki ne tosiasiat ja tekijät, jotka ovat tärkeitä etäsopimuksen vastuullisen tekemisen kannalta. Jos yrittäjällä on tämän selvityksen perusteella perusteltu syy olla tekemättä sopimusta, hänellä on oikeus perustellusti evätä toimeksianto tai hakemus tai liittää täytäntöönpanoon erityisehtoja.
Yrittäjä liittää kuluttajalle tuotteen tai palvelun mukana seuraavat tiedot kirjallisesti tai siten, että kuluttaja voi tallentaa ne helposti saatavilla olevalla tavalla kestävälle tietovälineelle:
- Elinkeinonharjoittajan toimiston käyntiosoite, johon kuluttaja voi tehdä valituksen;
- ehdot ja tapa, jolla kuluttaja voi käyttää peruuttamisoikeuttaan, tai selkeä viite peruuttamisoikeuden poissulkemisesta;
- tiedot takuista ja olemassa olevista oston jälkeisistä palveluista;
- Näiden ehtojen 4 §:n 3 momentissa mainitut tiedot, ellei yrittäjä ole jo toimittanut näitä tietoja kuluttajalle ennen sopimuksen solmimista;
- Sopimuksen irtisanomisen edellytykset, jos sopimus on kestoltaan yli vuoden tai toistaiseksi voimassa oleva.
Pitkäaikaisessa liiketoimessa edellisen kappaleen määräys koskee vain ensimmäistä toimitusta.
Jokainen sopimus solmitaan lykkäävin ehdoin, kun kyseisiä tuotteita on riittävästi saatavilla.
6 artikla - Peruuttamisoikeus
Ostaessaan tuotteita kuluttajalla on mahdollisuus purkaa sopimus syytä ilmoittamatta 14 päivän ajaksi. Tämä harkinta-aika alkaa siitä päivästä, jona kuluttaja tai kuluttajan aiemmin määräämä ja yrittäjän tiedoksi ilmoittama edustaja on vastaanottanut tuotteen.
Harkinta-ajan aikana kuluttaja käsittelee tuotetta ja pakkausta huolellisesti. Hän purkaa tai käyttää tuotetta vain siinä määrin kuin on tarpeen arvioidakseen, haluaako hän säilyttää tuotteen. Mikäli hän käyttää peruuttamisoikeuttaan, hän palauttaa elinkeinonharjoittajalle tuotteen kaikki toimitetut varusteet ja - jos kohtuudella mahdollista - alkuperäisessä kunnossaan ja pakkauksessaan yrittäjän antamien järkevien ja selkeiden ohjeiden mukaisesti.
Jos kuluttaja haluaa käyttää peruuttamisoikeuttaan, hän on velvollinen ilmoittamaan siitä yrittäjälle 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Kuluttajan on ilmoitettava tästä kirjallisella viestillä/sähköpostilla. Kun kuluttaja on ilmoittanut haluavansa käyttää peruuttamisoikeuttaan, tulee asiakkaan palauttaa tuote 14 päivän kuluessa. Kuluttajan on todistettava, että toimitettu tavara on palautettu ajoissa, esimerkiksi lähetystositella.
Jos asiakas ei ole ilmaissut aikomusta käyttää peruuttamisoikeuttaan tai ei ole palauttanut tuotetta yrittäjälle kohdissa 2 ja 3 mainittujen määräaikojen umpeutumisen jälkeen, osto on tosiasia.
7 artikla – Peruuttamisesta aiheutuvat kulut
Mikäli kuluttaja käyttää peruuttamisoikeuttaan, tavaran palautuskustannuksista vastaa kuluttaja.
Jos kuluttaja on maksanut summan, yrittäjä palauttaa tämän summan mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisesta. Tämä edellyttää, että yrittäjä on jo vastaanottanut tuotteen takaisin tai että täydellisestä palautuksesta voidaan esittää vakuuttava todiste.
8 artikla - Peruuttamisoikeuden poissulkeminen.
Yrittäjä voi sulkea pois kuluttajan peruuttamisoikeuden 2 ja 3 kohdassa kuvatun tuotteiden osalta. Peruuttamisoikeuden poissulkeminen on voimassa vain, jos elinkeinonharjoittaja on selkeästi ilmoittanut tämän tarjouksessaan vähintään hyvissä ajoin ennen sopimuksen tekemistä.
Peruuttamisoikeuden poissulkeminen on mahdollista vain tuotteille:
- Ne ovat yrittäjän luomia kuluttajien vaatimusten mukaisesti;
- Ne ovat luonteeltaan selvästi henkilökohtaisia;
- joita ei luonteensa vuoksi voida palauttaa;
- Se voi pilata tai vanhentua nopeasti;
- jonka hinta on alttiina rahoitusmarkkinoiden vaihteluille, joihin yrittäjällä ei ole vaikutusta;
- Yksittäisille sanomalehdille ja aikakauslehdille;
- Ääni- ja videotallenteiden ja tietokoneohjelmistojen osalta, joiden sinetti on rikkonut.
- Hygieniatuotteille, joiden sinetti on kuluttaja rikkonut.
Peruuttamisoikeuden poissulkeminen on mahdollista vain palveluille:
- Majoitus-, kuljetus-, ravintola- tai vapaa-ajan toiminta, joka suoritetaan tiettynä päivänä tai tietyn ajanjakson aikana;
- jonka toimitus alkoi kuluttajan nimenomaisella suostumuksella ennen harkinta-ajan päättymistä;
- Mitä tulee vedonlyöntiin ja arpajaisiin.
Artikla 9 - Hinta
Tarjouksessa mainittuna voimassaoloaikana tarjottujen tuotteiden ja/tai palveluiden hintoja ei koroteta lukuun ottamatta arvonlisäverokantojen muutoksista johtuvia hinnanmuutoksia.
Toisin kuin edellisessä kappaleessa, Yrittäjä voi tarjota vaihtelevin hinnoin tuotteita tai palveluita, joiden hinnat ovat Yrittäjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella oleville rahoitusmarkkinoiden vaihteluille. Tämä linkki vaihteluihin ja se, että kaikki mainitut hinnat ovat tavoitehintoja, mainitaan tarjouksessa.
Hinnankorotukset 3 kuukauden sisällä sopimuksen tekemisestä ovat sallittuja vain, jos ne johtuvat lakisääteisistä määräyksistä tai määräyksistä.
Hinnankorotukset 3 kuukauden kuluttua sopimuksen tekemisestä ovat sallittuja vain, jos yrittäjä on niin määrännyt ja:
- Ne ovat seurausta lakisääteisistä määräyksistä tai määräyksistä; tai
- Kuluttajalla on oikeus irtisanoa sopimus hinnankorotuksen voimaantulopäivästä lukien.
Tuotteiden tai palveluiden tarjouksessa mainitut hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Kaikki hinnat sisältävät paino- ja ladontavirheitä. Mitään vastuuta ei oteta paino- ja ladontavirheiden seurauksista. Paino- ja ladontavirheissä yrittäjällä ei ole velvollisuutta toimittaa tuotetta väärän hinnan mukaan.
Artikla 10 – Vaatimustenmukaisuus ja takuu
Elinkeinonharjoittaja takaa, että tuotteet ja/tai palvelut ovat sopimuksen, tarjouksessa ilmoitettujen eritelmien, kohtuullisten virheettömyyden ja/tai käytettävyyden vaatimusten sekä sopimuksen tekopäivänä voimassa olleiden lakien ja/tai viranomaisten määräysten mukaisia. Sovittaessa yrittäjä takaa myös tuotteen soveltuvuuden muuhun kuin normaaliin käyttöön.
Yrittäjän, valmistajan tai maahantuojan antama takuu ei vaikuta niihin laillisiin oikeuksiin ja vaatimuksiin, joita kuluttaja voi vedota yrittäjää vastaan tehdyn sopimuksen perusteella.
Mahdollisista virheistä tai virheellisesti toimitetuista tuotteista tulee ilmoittaa yrittäjälle kirjallisesti 14 päivän kuluessa toimituksesta. Palautettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä pakkauksessa ja uudenveroisessa kunnossa.
Yrittäjän takuuaika vastaa valmistajan takuuaikaa. Yrittäjä ei kuitenkaan ole koskaan vastuussa tuotteiden perimmäisestä soveltuvuudesta kuluttajan jokaiseen yksittäiseen käyttötarkoitukseen, eikä myöskään tuotteiden käyttöä tai käyttöä koskevista neuvoista.
Takuu ei ole voimassa, jos:
Kuluttaja on itse korjannut ja/tai muuttanut toimitettuja tuotteita tai korjannut ja/tai muuttanut niitä kolmansien osapuolten toimesta;
Toimitetut tuotteet ovat altistuneet poikkeaville olosuhteille tai muuten huolimattomasti käsitelty tai yrittäjän ohjeiden vastaisesti ja/tai pakkauksessa oleva käsitelty;
Puutteellisuus johtuu kokonaan tai osittain säännöksistä, jotka hallitus on asettanut tai tulee asettamaan käytettyjen materiaalien luonteesta tai laadusta.
Artikla 11 - Toimitus ja toteutus
Yritys tulee olemaan mahdollisimman huolellinen vastaanottaessaan ja toteuttaessaan tuotteiden tilauksia.
Toimituspaikka on osoite, jonka kuluttaja on ilmoittanut yritykselle.
Yritys toteuttaa hyväksytyt tilaukset näiden yleisten sopimusehtojen kohdassa 4 mainituin edellytyksin ripeästi, mutta viimeistään 30 päivän kuluessa, ellei kuluttaja ole sopinut pidemmästä toimitusajasta. Jos toimitus viivästyy tai tilausta ei voida suorittaa tai se voidaan suorittaa vain osittain, kuluttajalle ilmoitetaan tästä viimeistään 30 päivän kuluttua tilauksen tekemisestä. Kuluttajalla on tällöin oikeus purkaa sopimus ilman kuluja ja oikeus saada korvaus.
Edellisen kappaleen mukaisessa purkamisessa yrittäjä palauttaa kuluttajan maksaman summan mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa purkamisesta.
Jos tilatun tuotteen toimitus osoittautuu mahdottomaksi, yrittäjä pyrkii toimittamaan korvaavan tuotteen. Viimeistään toimituksen yhteydessä ilmoitetaan selkeällä ja ymmärrettävällä tavalla, että korvaava tuote toimitetaan. Korvaavilla tuotteilla peruuttamisoikeutta ei voida sulkea pois. Mahdollisen palautuslähetyksen kustannukset maksaa yrittäjä.
Tuotteiden vaurioitumis- ja/tai katoamisriski on yrittäjällä toimitushetkeen asti kuluttajalle tai yrittäjän edustajalle aikaisemmin nimetylle ja tiedoksi annettulle, ellei toisin ole erikseen sovittu.
12 artikla – Kestotapahtumat: kesto, päättäminen ja uusiminen
Irtisanominen
Kuluttaja voi milloin tahansa irtisanoa toistaiseksi tehdyn sopimuksen, joka on tehty tavaroiden (mukaan lukien sähkö) tai palveluiden säännöllisestä toimituksesta, sovittujen irtisanomissääntöjen ja enintään kuukauden irtisanomisajalla.
Kuluttaja voi irtisanoa määräaikaisen sopimuksen, joka on tehty tavaroiden (mukaan lukien sähkö) tai palveluiden säännöllisestä toimituksesta, milloin tahansa määräajan päättyessä soveltuvien irtisanomissääntöjen mukaisesti ja irtisanomisajalla, joka ei ylitä yksi kuukausi.
Kuluttaja voi irtisanoa edellisissä kohdissa mainitut sopimukset:
irtisanoa milloin tahansa eikä rajoitu irtisanomiseen tiettynä aikana tai ajanjaksona;
ainakin lopettaa ne samalla tavalla kuin hän on tehnyt ne;
päättyy aina samalla irtisanomisajalla kuin yrittäjä on itselleen määrännyt.
Uusiminen
Määräaikaista sopimusta, joka on tehty tavaroiden (mukaan lukien sähkön) tai palveluiden säännölliseksi toimittamiseksi, ei voida hiljaisesti jatkaa tai uusia määräajaksi.
Edellisen kappaleen estämättä määräaikainen sopimus, joka on tehty päivittäisten uutisten ja viikoittain sanoma- ja aikakauslehtien säännöllistä jakelua varten, voidaan hiljaisesti uusia enintään kolmen kuukauden määräajaksi, jos kuluttaja voi irtisanoa tämän uusitun sopimuksen loppua kohden. uusimisesta enintään yhden kuukauden irtisanomisajalla.
Määräaikaista sopimusta, joka on tehty tavaroiden tai palvelujen säännöllistä toimittamista varten, voidaan jatkaa hiljaisesti toistaiseksi vain, jos kuluttaja voi milloin tahansa irtisanoa sen enintään kuukauden irtisanomisajalla ja irtisanomisaika, joka ei ylitä kolmea kuukautta, mikäli sopimus ulottuu päivä-, uutis- ja viikkolehtien ja aikakauslehtien säännölliseen, mutta harvemmin kuin kerran kuukaudessa toimitukseen.
Määräaikainen sopimus koepäivien, sanoma- ja aikakauslehtien säännöllisestä toimittamisesta (koe- tai tutustumistilaus) ei jatku hiljaisesti ja päättyy automaattisesti kokeilu- tai tutustumisjakson lopussa.
Kesto
Jos sopimus on voimassa yli vuoden, kuluttaja voi vuoden kuluttua irtisanoa sopimuksen milloin tahansa enintään kuukauden irtisanomisajalla, ellei kohtuullisuus ja oikeudenmukaisuus vastusta irtisanomista ennen sovitun keston päättymistä.
13 artikla - Maksu
Ellei toisin sovita, kuluttajan velat on maksettava 7 työpäivän kuluessa 6 artiklan 1 kohdassa tarkoitetun harkinta-ajan alkamisesta. Palvelun tarjoamista koskevan sopimuksen tapauksessa tämä aika alkaa siitä, kun kuluttaja on saanut sopimuksen vahvistus.
Kuluttajalla on velvollisuus ilmoittaa välittömästi yrittäjälle toimitettujen tai mainittujen maksutietojen epätarkkuudet.
Jos kuluttaja jättää maksamatta, yrittäjällä on lakisääteisin rajoituksin oikeus periä kohtuulliset kulut, jotka on ilmoitettu kuluttajalle etukäteen.
14 artikla – Valitusmenettely
Reklamaatio sopimuksen täyttämisestä on tehtävä yrittäjälle 7 päivän kuluessa täydellisesti ja selkeästi kuvattuna siitä, kun kuluttaja on havainnut puutteet.
Yrittäjälle esitettyihin valituksiin vastataan 14 päivän kuluessa vastaanottamisesta. Jos valitus vaatii ennakoitavissa olevan pidempää käsittelyaikaa, yrittäjä vastaa 14 päivän kuluessa vastaanottoilmoituksella ja ilmoituksella, milloin kuluttaja voi odottaa tarkempaa vastausta.
Jos valitusta ei voida ratkaista yhteisellä sopimuksella, syntyy riita, joka on riidanratkaisumenettelyn alainen.
Reklamaatio ei keskeytä yrittäjän velvoitteita, ellei yrittäjä kirjallisesti toisin ilmoita.
Jos yrittäjä katsoo valituksen perustelluksi, yrittäjä joko korvaa tai korjaa toimitetut tuotteet harkintansa mukaan veloituksetta.
15 artikla – Riita-asiat
Yrittäjän ja kuluttajan välisiin sopimuksiin, joita nämä yleiset ehdot koskevat, sovelletaan vain Alankomaiden lakia. Vaikka kuluttaja asuu ulkomailla.